19 nov 2014

Goede voornemens, afvallen en Paleo



Vorig jaar Doodle-de ik al mijn goede doelen voor 2014, een paar daarvan hadden met eten te maken. Gezonder leven, nieuwe recepten uit proberen en afvallen.

Nadat we verschillende mensen gesproken hadden die allemaal zeiden, je moet die koolhydraten skippen en na heel veel Google kwamen we uit bij een dieetplan. Die hadden we besteld en bleek gebaseerd te zijn op het Paleo principe.  Het dieetplan was verder verschrikkelijk uitgewerkt, recepten klopten niet en na drie weken moest je ineens 80% van je eten rauw eten... uh.. nee dank je.

Maar dat Paleo klonk wel interessant. Ook wel Oerdieet genoemd. je skipt zoveel mogelijk voorbewerkt eten, zuivel, granen, gluten en koolhydraten. Het idee erachter is dat ons menselijk lichaam nog niet voldoende ge-evolueerd is om granen e.d te verwerken waardoor je veel last krijgt van diverse ziektes. Ook houdt het je bloedsuikerspiegel op 1 lijn door deze groepen te skippen. Zuivel hebben we inmiddels teruggebracht in ons dieet, maar wel met mate. We wonen nou eenmaal in Nederland en een plakje kaas of glaasje melk zo af en toe kan echt geen kwaad. Maar ik drink niet meer dagelijks melk en M eet niet meer na het eten elke avond een toetje. 

Inmiddels ben ik 13 kilo kwijt! en dat in 8 maanden waarvan we er 2 in Amerika gezeten hebben. Ik heb geen last meer van mijn darmen en amper nog pukkels op mijn kin. Onze container zit niet meer overvol van verpakkingen en ons maandelijkse boodschappenbudget is ineens haalbaar. Grappig hoe dat soort dingen werken. 

Omdat we niet meer aan voorbewerkte producten doen, moeten we ook meer zelf koken. Dus veel recepten uitproberen en maken. Inmiddels beginnen we er een aardig routine in te krijgen en verheugen we ons op de Banaan-Ei pannenkoekjes op zaterdag. Voor het avond eten moeten we hard ons best doen op het moment. De winter vraagt toch al snel om stamppotten en lekkere aardappel gerechten. Ook eten de kids op het moment alles slecht wat we ze voorschotelen, dus moet daar even goed aan gewerkt gaan worden!.
Er zijn dus in ieder geval al 3 dingen die ik kan afstrepen van mijn goede voornemens lijstje! Een paar ga ik niet halen, gewoon omdat mijn leven alweer zo veranderd is, mijn interesses veranderd zijn en ik wat mer overzicht in mijn leven gekregen heb! Hopelijk zet het zich voort in 2015! de plannen zijn er in ieder geval :D

De dingen die ik niet ga halen hebben vooral te maken met tekenen. Ik vind ontwerpen en in kleuren echt heel erg leuk. Maar het zelf tekenen en opzetten van een illustratie is het gewoon (op het moment) niet voor mij. Een belangerijke ontdekking want begin 2014 dacht ik echt dat ik dit jaar ervoor wilde gaan om echt te leren tekenen en te illustreren. Ik vind het onwijs leuk om naar te kijken en ook echt wel om er mee bezig te zijn. maar (en dat is echt op dit moment) kan ik gewoon niet maken wat er in mijn hoofd zit, kunnen andere het veel beter en heb ik niet eens zin om te oefenen. Dus waarom iets doen waar je geen zin in heb als je  vrje tijd toch al zo beperkt is. Op dit moment spendeer ik het liever in het opruimen en organiseren van mijn hobbykamertje en om ons huis gezellig te maken :D
Fijn weekend!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten